7 minute workout: Alles wat je moet weten om hem uit te voeren.

Hoe vaak 7 minute workout?
Total
0
Shares

Sporten en beweging zijn belangrijk om fit te blijven, dat weten we inmiddels wel. Toch komen veel Nederlanders hier onvoldoende aan toe. We hebben een druk leven dat vol zit met werk, school en allerlei sociale activiteiten. Drie keer per week intensief sporten zit er dus vaak niet in. Hoe zorgen we er dan voor dat we toch fit blijven in deze drukke periodes? De 7 minute workout is mogelijk het antwoord.

7 minute workout: wat is het?

De naam verklapt het al een beetje. De 7 minute workout is een reeks oefeningen die in totaal 7 minuten duurt. De workout is bedacht door The New York Times en wetenschappelijk onderbouwd. Het idee? een wokout van zeven minuten waarin je alle spiergroepen van je lichaam kort maar effectief traint. Je zult er geen bodybuilder van worden, maar de training zorgen er wel degelijk voor dat je fit blijft.

Uit welke oefeningen bestaat de 7 minute workout?

Om alle spieren in het lichaam in zeven minuten tijd aan te spreken, zijn er 12 oefeningen nauwkeurig geselecteerd. Elke oefening heeft een ander doel en tezamen wordt je hele lichaam aan het werk gezet. De oefeningen zijn ook nog een speciaal geselecteerd op eenvoudige uitvoerbaarheid. Je hoeft geen acrobaat of ervaren sporter te zijn.

Een seven minute workout bestaat uit de volgende oefeningen:

  1. Jumping jacks
  2. Wall sit
  3. Push-up
  4. Abdominal crunch
  5. Step-up onto chair
  6. Squat
  7. Triceps dip on chair
  8. Plank
  9. High knees running in place
  10. Lunge
  11. Push-up and rotation
  12. Side plank

Wat heb je nodig voor een 7 minute workout?

Bij het samenstellen van de oefeningen voor de 7 minute workout is er rekening gehouden met de toegankelijkheid. Er zijn dus geen zware apparaten of speciale hulpmiddelen nodig om de workout uit te voeren. 

Het enige wat je nodig hebt voor een 7 minute workout is:

  • Een muur
  • Een stoel
  • Een matje

Hoe vaak doe je een 7 minute workout?

Het uitvoeren van de 7 minute workout is dus eenvoudig en kan vrijwel overal en altijd. Top: aan de slag! Maar hoe vaak doe je hem? Geadviseerd wordt om hem elke dag minimaal één keer uit te voeren. Het makkelijkst is om hem te doen gelijk na het opstaan, voor je gaat douchen. Zo begin je de dag actief en hoef je niet apart om te kleden voor de workout. Door het onderdeel te maken van je ochtendroutine kan de 7 minute workout een gewoonte worden.

Vind je één keer niet voldoende? Herhaal alle oefeningen dan dan simpelweg een keer. Dan wordt het een 14 minute workout, wat nog steeds erg kort is. Als alternatief kun je de workout ook twee keer doen: een keer ’s ochtends en een keer ’s avonds. Experimenteer met wat voor jou het beste werk. 

Hoe laat is het? Heb je nog even? Hup, doe nog even snel een 7 minute workout! 

Total
0
Shares